Agility

Agility er en sport, der i de senere år er blevet mere og mere populær – både som konkurrencesport og for sjov. Dette skyldes bl.a., at sporten er en god måde at aktivere hunden på, således at hunden får masser af selvtillid og bliver mere lydig.

I DcH-Svendborg tilbyder vi agility-træning på flere niveauer – fra helt nybegyndertræning til konkurrencetræning. Alle hold vil komme til enten at skulle opbygge – eller nedtage banen.

Du kan typisk begynde at træne agility med din ung hund, når den har gennemført et hvalpe- og grundkursus i lydighed. Kravet til din hund er som minimum, at den kan være uden snor – dvs. at hunden kommer øjeblikkeligt tilbage på kald, hvis den skulle stikke af, fordi den finder andre ting mere spændende. Når hunden først har fundet glæden ved sporten, er det som regel ikke noget problem. Kravet til dig som hundefører er, at du er i god fysisk form og kan bevæge dig i løb rundt på banen.

Prisen for ovenstående er i 2021 Kr. 1275,- som også dækker:

• Medlemskab af DcH-Svendborg
  • Medlemskab i DcH landsforening